vrijdag 14 oktober 2011

Luiertasje

Gister ontving ik een geboortekaartje met een robot erop. Dat deed mij meteen denken aan een oude Farbenmix borduurserie: Robomanic. Met behulp van het borduursoftware programma Embird haalde ik de letters BEEP weg van de vliegende schotel en zette ik er de naam van het kindje op.

De buitenstof is de stof STAAARS van Farbenmix en komt uit de webshop Kleurenmix. Het is gecoate katoen en werkt stukken makkelijker dan tafelzeil. De binnenstof is flanel, niet echt voor de hand liggend hiervoor maar hij heeft zo'n waanzinnig leuke print. Het is een oude Oilily stof die vorig jaar op de markt in Amsterdam te koop was.
De kleur van de vliegende schotel is exact de kleur van het geboortekaartje. Het robot bandje erbij komt uit de voorraad van Willie en past hier ook enorm goed bij. Al met al ben ik er wel tevreden over al heb ik enorm zitten prutsen met het biaisband en is het jammer dat de binnenstof er uiteindelijk niet helemaal recht in zit. Ik heb recht van draad geknipt en dat was hier niet handig. Daarbij rekt de stof enorm.

Het patroon van het luiertasje komt van Mme Zsazsa. Erg makkelijk en leuk om te maken, hier zullen er vast meer van komen.

3 opmerkingen:

Dank je wel voor het achterlaten van een reactie :-).
Groetjes, Josette